-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:40612 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:27

آيا پيامبران فقط رعايت امر مولوي مي كردند و مسايل اخلاقي را رعايت نمي كردند؟
كرده ( يعني عملي را كه بهتر بوده انجام نداده است ) . ب ) قرينه هايي درآيات شريفه سوره ( ( طه ) ) وجود دارد كه مي رساند نهي خداوند ( لا تقربا ) نهي ارشادي بوده است نه مولوي . در آيات 117 تا 123 اين سوره خداوندمي فرمايد : ( ( اي آدم يقين داشته باش كه اين ( شيطان ) با تو و همسرت دشمن است مبادا شما را از بهشت بيرون كند كه به رنج و مشكلات دچار شويد تودر بهشت نه گرسنه مي شوي و نه برهنه مي ماني و نيز نه تشنه مي شوي و نه گرماي آفتاب آزارت مي دهد ) ) . 1- خداوند در اين آيات نتيجه طبيعي خوردن از آن درخت را بيان مي كند كه خوردن آن باعث به رنج و مشقت افتادن است و نخوردن آن باعث خلود در بهشت و جاودانگي . امر ارشادي هم همين است ؛ مثلا امام معصوم به شخصي كه به مريضي سرماخوردگي دچاراست بفرمايد ترشي نخور .اين نهي از خوردن ترشي حرمت آن رانمي رساند؛ بلكه مي رساند كه خوردن آن براي تو مضر است و اگرمي خواهي خوب شوي پرهيز لازم است . خداوند هم آدم را نهي از خوردن مي كند و نتيجه طبيعي عمل او ( به رنج و زحمت افتادن ) را براي وي بيان مي كند .2- در ادامه آيات درباره قضيه خوردن آدم از آن درخت مي فرمايد : ( ( آدم پروردگارش را نافرماني كرد و از پاداش او محروم شد سپس پروردگارش او را برگزيد و توبه اش را پذيرفت و هدايتش كرد خداوند فرمود از آن جافرود آييد در حالي كه دشمن يكديگر خواهيد بود؛ ولي هرگاه هدايت من به سراغ شما آيد هر كس از هدايت من پيروي كند نه گمراه مي شود و نه در رنج خواهد بود و هر كس از ياد من روي گردان شود زندگي سخت و تنگي خواهد داشت و روز قيامت او را نابينا محشور مي كنيم ) ) . از آيه 123 به خوبي روشن است كه بحث تكليف و حرام و حلال و كيفر و پاداش مربوط به بعد ازاين است ؛ چرا كه خداوند اين آيات را در زمان خروج از بهشت به آدم ( ع ) مي فرمايد .گوشزد كردن اين مطالب به آدم موقع هبوط به دنيا ( دار تكليف ) قابل توجه است و اين نكته را مي رساند كه نايل آمدن به سعادت در صورت پيروي از هدايت هاي الهي است و قيامت و عذاب در صورت نافرماني ،مربوط به بعد از فرود به دنيا است . 3- خداوند در اين آيات از پذيرفته شدن توبه آدم خبر مي دهد كه اگر امر مولوي بود لازمه اش اين بود كه بعد ازپذيرفته شدن توبه ، او را به بهشت برگرداند؛ در حالي كه اين طور نشد ونتيجه طبيعي عمل او ( خروج از بهشت ) سر جاي خودش باقي ماند، ( تفسيرالميزان ، ذيل همين آيات ) . ج ) پاسخ اين بخش از سوال از پاسخ سوال هاي قبلي روشن مي شود .اجمالاً اينكه مطلب همان طور است كه شما فرموده ايدو انبياي الهي از هر گونه معصيت و نافرماني منزه و دور هستند مطلب محكم همين است . قضيه حضرت آدم و يا مسايلي از اين قبيل كه در قرآن راجع به انبيا آمده از متشابهات قرآن است و اسرار و حكمتهايي در آن نهفته است كه بر ما روشن نيست . ضمنا از سوال شما اين طور فهميده مي شود كه رعايت نكردن مسايل اخلاقي و عمل به مكروهات و ترك مستحبات را از مصاديق امر ارشادي مي دانيد در حالي كه چنين نيست و امر به مستحبات و ترك مكروهات هم از مصاديق امر مولوي است منتها نسبت به واجبات ومحرمات از حيث شدت و ضعف فرق مي كند با دقت در پاسخهاي قبلي معني امر و نهي ارشادي روشن مي شود .ج س 3 - علامه مجلسي ( ره ) كه ;

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.